بیا تو فاز | دانلود آهنگ جدید

معرفی دستگاه های مکانیزه نظافت صنعتی

معرفی دستگاه های مکانیزه نظافت صنعتی

دستگاه جاروبرقی خانگی اولین و مهم ترین ابزار نظافت خانگی است که قدرت مکش و توان آن تعیین کننده محدوده کاری دستگاه می باشد. جارو برقی دارای یک پمپ می باشد که گرد و غبار و زباله ها را مکش نموده و این مواد درون پاکت جارو یا مخزن جمع می شود که به ساختار دستگاه بستگی دارد. همه جاروهای خانگی، تجاری و سایر رده ها دارای فیلتر هستند که این فیلتر گرد و غبار را به خود جذب می کند و اجازه نمی دهد هوای بازگشتی به محیط دوباره این ذرات را به محیط اطراف پراکنده کند.


حذف آلودگی با جاروبرقی

یک دستگاه جاروبرقی از چند بخش تشکیل شده که به صورت هماهنگ با یکدیگر عمل می کنند و خروجی آن کارکرد دستگاه می شود. جاروهای خانگی و تجاری در دو مدل عرضه شده اند: مدل هایی که زباله ها درون کیسه یا مخزن جمع آوری می شوند. کیسه یک بار مصرف پس از پر شدن دور انداخته شده و یک کیسه جدید جایگزین آن می شود. کیسه دائمی قابل شست و شو بوده و پس از تخلیه و شست و شو دوباره در جای خود قرار داده می شود. در مدل هایی از جارو برقی که بدون کیسه کار می کنند، آلودگی به صورت مستقیم درون مخزن جمع آوری می شود و بعد از پر شدن مخزن باید تخلیه گردد.

کاربرد جاروبرقی در منازل، اداره ها و مراکز تجاری

دستگاه مکنده خانگی و تجاری به منظور از بین بردن گرد و غبار و زباله ها به کار می رود. جاروبرقی یک ابزار نظافت با انعطاف پذیری و کارایی بالا بوده که جهت تمیز نمودن انواع سطوح کاربرد دارد. به عنوان مثال گوشه ها و کناره ها، درزها، پنجره ها، مبلمان، صندلی ها، راه پله و ... به وسیله جارو برقی قابل نظافت می باشند. برخی از مدل های خانگی و بیشتر دستگاه های تجاری جاروهای آب و خاک هستند به این معنا که می توان توسط آن ها آب و مایعات را جمع آوری نمود. به همراه دستگاه های جاروبرقی خانگی و تجاری نازل ها یا سری های مختلفی ارائه می شود که با استفاده از آن ها سطوح ناهموار مانند مبلمان، شیارها و سایر سطوح مشابهی که دسترسی دشوار دارند،‌ تمیز و نظافت می گردند.

مزایای استفاده از جاروبرقی

کاهش مدت زمان نظافت

بهبود کیفیت تمیزی و بهداشت

کاهش حساسیت های تنفسی و پوستی

و ...

موضوع : | بازدید : 293
برچسب ها : جاروبرقی,
+ نوشته شده در دوشنبه 2 دی 1398ساعت 15:39 توسط cleanwash |

دستگاه جاروبرقی یکی از شناخته شده ترین و پرکاربردترین دستگاه های نظافتی می باشد و هر گاه از نظافت و تمیزی صحبت به میان می آید اولین چیزی که به فکر هر شخصی می رسد دستگاه جاروبرقی است. جارو برقی یا مکنده در رده های مختلفی طراحی و تولید شده و به بازارهای جهانی ارائه شده است. برای هر یک از محیط های مسکونی، تجاری، صنعتی و صنعتی سخت کار جاروهای به خصوصی ساخته شده که متناسب با شرایط محیطی مانند مساحت، نوع آلودگی، شدت آلودگی، محدودیت های محیطی و ... انتخاب شده و مورد استفاده قرار می گیرند. جاروبرقی صنعتی مخصوص استفاده در مراکز صنعتی و نیمه صنعتی می باشد.


جاروبرقی صنعتی چیست؟

جاروبرقی صنعتی رده ای از مکنده ها است که به منظور جمع آوری آلودگی های سخت و مواد در حجم بالا در محیط های صنعتی طراحی شده و استفاده می شود. جاروبرقی صنعتی نسبت به مدل های خانگی و تجاری دارای قدرت بسیار بالاتر، بدنه مقاوم تر و گنجایش بیشتر می باشد به طوری که کارایی این دو رده با یکدیگر قابل مقایسه نیست و هیچ گاه نمی توان یک جاروی خانگی را در یک کارخانه صنعتی یا یک کارگاه به کار گرفت.

کاربرد جاروبرقی صنعتی

تنوع در طراحی و ساخت جاروهای صنعتی و هم چنین انعطاف پذیری بالای آن ها سبب گردیده همه صنایع بتوانند از این دستگاه ها بهره برند و انواع آلاینده های صنعتی از این محیط ها جمع آوری شوند. مکنده صنعتی به دلایل مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد از جمله نظافت عمومی، حذف گرد و غبار، بازیابی مواد و بازگرداندن دوباره آن ها به چرخه تولید. این دستگاه ها در مدل های تک فاز و سه فاز ساخته شده اند که متناسب با منبع تغذیه در دسترس انتخاب می شوند.

ویژگی های جاروبرقی صنعتی

مهم ترین ویژگی هایی که جاروهای صنعتی را از مدلهای خانگی و تجاری متمایز می سازد ویژگی های ساختاری آن می باشد. به عنوان مثال سیستم فیلتراسیون قوی و کارآمد، بدنه و شاسی تمام فولادی، موتور و پمپ قوی، موتور بی نیاز از تعمیر و نگه داری و لوازم جانبی متنوع شاخصه های بارز جاروبرقی صنعتی می باشد که سبب کارایی فوق العاده این دستگاه ها می گردد.

مزایای جاروبرقی صنعتی

بهره مندی از مکنده های صنعتی در صنایع امری ضروری است و در کنار این ضرورت مزیت های بی شماری نیز ارائه می دهد. از جمله :

افزایش سرعت نظافت و جمع آوری مواد

افزایش ایمنی محیط کار

محافظت از کارکنان و کارگران در برابر آلاینده های صنعتی و پسماندها

امکان جمع آوری مواد سمی و خطرناک

و ...

موضوع : | بازدید : 277
برچسب ها : جاروبرقی صنعتی,
+ نوشته شده در دوشنبه 2 دی 1398ساعت 13:41 توسط cleanwash |

PAGES